To read any post in English, click on Read more.

In other words...

Friday 25 April 2014

O beijo / Kisses

Lembro-me do primeiro beijo na testa que recebi. Andava no secundário, estava incomodada por já não sei bem o quê e, ao fundo das escadas, esperava-me a minha grande paixão do momento, não correspondida. Chamou-me para junto dele, conversou comigo e deu-me um beijo na testa.
Se fosse uma banda desenhada, teriam surgido vários pontos de interrogação à minha volta, porque só conseguia pensar que não se dá um beijo na testa a qualquer pessoa. Na cara é comum, na boca até pode ser fácil, mas na testa... só se dá um beijo na testa de alguém de quem se gosta mesmo muito, que queremos ter ao nosso lado o máximo de tempo possível. É um beijo unilateral, que não pode ser retribuído ao mesmo tempo. Só é dado porque se quer mesmo, não é deixado lá por distração.
De facto, nunca cheguei a saber o porquê daquele beijo. Provavelmente ele não pensava da mesma maneira que eu. Não interessa.
O que sei é que ainda hoje um beijo na testa me faz promessas, pede-me que fique, que nunca me esqueça. E é a minha maneira de fazer o mesmo.





I remember the first kiss on the forehead someone gave me. I was in highschool, upset about something and, on the bottom of the stairs, my big crush (who didn't really care for me) was waiting for me. He called me to him, we talked and he kissed me on the forehead.
If it was a cartoon, there would have been many question marks around me, because I couldn't help thinking that you don't kiss just any person on the forehead. On the cheek it's very common, on the lips it can even be easy, but on the forehead... you only kiss someone on their forehead if you really like them, if you want them next to you as long as possible. It is a unilateral kiss, that can't be given back at the same time. It is given only out of genuine desire, it's not just left there out of distraction.
Actually, I never figured out why he kissed me that day, but probably he just didn't think of it like I do. It doesn't matter.
What I know is that even today, a kiss on the forehead promisses me something, asks for me to stay, to never forget. And it is my way of doing the same thing.

No comments: