To read any post in English, click on Read more.

In other words...

Thursday 13 March 2014

Parabéns! / Happy birthday

Uma das pessoas de que mais gosto faz hoje anos. Lembro-me, coisa rara em mim, do dia/noite em que o conheci, no Plano b, quando tinha começado a namorar há cerca de dois meses. Estava à espera, obviamente, de conhecer os amigos do meu namorado, só não estava à espera de gostar tanto dele(s). Foi assim que entrou, meio do nada, na minha vida, e por cá ficou, já sem leviandade nenhuma. Aliás, fiz e faço questão de dizer a quem me quiser ouvir que, se tudo correr bem e se ele aceitar, será o padrinho do meu primeiro filho, porque se só tiver um, quero que seja o padrinho do meu único filho.
Foi o primeiro de todos a migrar para o sul e tem uma casa tão fofa, tão confortável, que a adotei como a minha segunda casa.
Fiz e faço questão de dizer, a ele e a quem me quiser ouvir também, que é uma das minhas pessoas favoritas no mundo. E é por isso que sinto um certo orgulho em olhar para trás e pensar que tenho a sorte de este ser o sexto aniversário dele em que eu estou presente, mesmo à distância.
Parabéns!



Today is one of the people I like de most's birthday. I remember perfectly, which is very uncommon of me, the day/evening I met him, at Plano b, two months after I had started dating my boyfriend. I knew I would meet his friends, I just wasn't expecting to like him/them so much. That was how he came into my life, a little bit out of nothing, and here he stayed, now in a not so light way. Actually, I told and I tell whoever wants to listen to me, that if everything goes like planned, he will be my first born's godfather, because if I only have one kid, I want him to be the only godfather I choose.
He was the first of them all to migrate a little bit to the south and he has a delightful home I adopted as my second one.
I told and tell him and whoever wants to listen to me, too, that he is one of my favourite people in the whole world. That's why I am kind of proud to look back and realize how lucky I am that this is his sixth birthday I can celebrate, even if I won't see him today.
Happy birthday!

No comments: